اصفهان, تعمیر برد

آموزش تعمیر پاور بانک اصفهان

تعمیر پاور بانک اصفهان

پاور بانک یک باتری قابل حمل ساده است که از مدار خاصی برای کنترل جریان برق استفاده می‌کند. استفاده از پاور بانک‌ها در روز ده برابر افزایش یافته است و تقریباً به عنوان یک محرک ضروری روزانه برای بسیاری از افراد عمل می‌کند. پاور بانک‌ها به دلیل گرانی، به مراقبت نیاز دارند و عدم انجام این کار می‌تواند منجر به ناتوانی پاور بانک شما در حفظ شارژ شود. در برخی موارد ممکن است برد شارژر خراب شود؛ بنابراین، در این مقاله، قصد داریم تا طریقه تعمیر پاور بانک را به شما آموزش دهیم.

پاور بانک چیست؟

پاور بانک یک وسیله الکترونیکی ساده است که دارای ۳ قسمت اصلی است. یک باتری قابل شارژ لیتیوم یون یا لیتیوم پلیمر، یک ماژول شارژر باتری، معمولاً بر اساس آی سی TP4056 و یک ماژول مبدل DC به DC بر اساس فناوری مدولاسیون فرکانس پالس (PFM).

عیب یابی پاور بانک

عیب یابی یک پاور بانک بر اساس بررسی دو مشکل است.

۱. باتری معیوب

اگر باتری بیش از حد/کم شارژ شده باشد، باتری پاوربانک نمی‌تواند برای مدت طولانی شارژ نگه دارد. در چنین شرایطی احتمال آسیب دائمی باتری وجود دارد و تعویض باتری توصیه می‌شود.

۲. برد مدار شارژر معیوب

در صورت شارژ بیش از حد، هر جزء مجزا (مقاومت، خازن، آی سی، باس) ممکن است کوتاه شده باشد و مدار باز شود. در چنین حالتی قطعه کوتاه شده را شناسایی کرده و آن‌ها را جایگزین کنید. در صورتی که باس کوتاه شده باشد، تنها دو گزینه ممکن وجود دارد، یا تغییر مسیر با استفاده از دستگاه CNC یا تعویض برد مدار شارژر.

مطالعه بیشتر  راه اندازی موتور تکفاز با خازن و بدون خازن

نکات و اقدامات احتیاطی در مورد نحوه تعمیر پاور بانک

  • با استفاده از پیچ گوشتی، قاب پاور بانک را با خیال راحت و بدون شکستگی باز کنید.
  • از لمس PCB و قطعات مجزا با دست خودداری کنید زیرا بارهای ساکن روی شما می‌تواند باعث کوتاه شدن پایانه قطعات شود. (از موچین استفاده کنید)
  • قبل از روشن کردن پاور بانک، مطمئن شوید که پایانه‌های باتری و برد شارژر به روش درستی لحیم شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *