تعمیر برد

آموزش تعمیرات اینورتر در اصفهان

بیشترین تعداد تجهیزات استفاده شده در صنعت، درایو ها و اینورترها هستند. هرروز به تعداد آنها اضافه میشود. البته نه فقط صنعت بلکه تقریبا در هر ساختمانی که آسانسور دارد حداقل یک درایو استفاده میشود. هرسال تعداد قابل توجهی درایو جدید به صنایع مختلف اضافه میشوند این عدد در ایران چیزی حدود ۵۰۰۰ میباشد.این تجهیزات به خدمات تعمیرات و نگهداری نیاز دارند.

مدت زمان زیادی است که تکنولوژی اینورتر وارد بازار جهانی شده است. اما با این حال که خیلی وقت است فناوری اینورتر به بازارهای جهانی به ویژه ایران وارد شده است، خیلی از افراد هنوز با این تکنولوژی آشنایی کاملی ندارند و اطلاعات لازم را درباره چگونگی تعمیرات اینورتر و وسایل مورد نیاز برای این کار را ندارند. در این مقاله قصد داریم شما را با هر آنچه که به تعمیرات اینورتر مربوط است آشنا کنیم. اگر شما هم مشکل در تعمیرات اینورتر را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که این مجموعه را کامل با دقت بخوانید. پیش از هر چیزی شناخت نسبی خوب درمورد اجزای تشکیل دهنده و همچنین کارایی اینورتر و چگونگی اتصال قطعات آن تا حد زیادی می تواند در تشخیص عیب و در نتیجه تعمیرات اینورتر کمک شایانی به شما بکند قبل از اینکه متحمل هزینه گزافی بشوید.

خطاهای رایج در اینورترها

برای این که تعمیرات اینورتر را به خوبی انجام دهیم. لازم است طبق برنامه و با توجه به مراحل لازم کار را پیش ببریم. از آنجا که درایوهای اینورتر بسیار حساس هستند، تعمیر این سیستم ها نیازمند دقت بسیار زیادی است. مراحلی که باید به انجام دادن آن ها متعهد باشیم به شرح زیر است:

مطالعه بیشتر  آموزش تعمیر پاور کامپیوتر

۱. عیب یابی

۲. تعمیرات اینورتر با توجه به کارکرد آن

۳. نگهداری درایو اینورتر

وقتی که شما یک اینورتر می خرید لازم است آن را در جایی مناسب نگهداری کنید که مشکلی برای آن به وجود نیاید. همچنین نگهداری خوب از سیستم اینورتر منجر به افزایش عمر دستگاه می شود.

۴. خرید قطعات

خرید قطعات مناسب مهمترین کاری است که شما باید آن را در تعمیرات اینورتر به درستی انجام دهید. قطعاتی را که می خرید باید با توجه به مشکل بوجود آمده باشند. همچنین قطعاتی که خریداری می خرید باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. به این دلیل که اگر کیفیت لازم را نداشته باشند ممکن است به درایور شما آسیب بزنند.

۵. برقراری ارتباط بین اینورتر و دیگر دستگاه ها

 

در مراحل آخر شما باید اینورتر را فعال کنید و به صورت آزمایشی کارکرد آن را ببینید. در این مرحله شما می فهمید که آیا تعمیراتی که انجام داده اید مناسب بوده است یا خیر و اگر مشکلی وجود دارد آن را برطرف می کنید.

۶. نصب و راه اندازی اینورتر

در آخرین مرحله شما باید اینورتر را نصب و راه اندازی کنید. این مرحله زمانی است که شما تعمیرات اینورتر را با توجه به مراحلی که پیش تر گفته شد را به خوبی انجام داده اید. بنابراین به مرحله آخر یعنی نصب و راه اندازی می رسید.

۷. تجهیزات مورد نیاز برای تعمیرات اینورتر

لوازمی که برای تعمیرات نیاز دارید متفاوت هستند، شما باید با توجه به مشکل پیش آمده وسیله مورد نظر را انتخاب کنید. انتخاب کردن درست وسیله قدم بسیار مهمی در تعمیر داریو است. بعضی از ابزاری که برای تعمیر اینورتر ها استفاده می شود شامل یک سری ابزار عمومی مانند: سیم چین، دم باریک، چهارسو و پیچ گوشتی می شود. این وسایل در کلیه درایوهای اینورتر کاربرد دارند و می توانید از آنها برای تعمیر آن ها استفاده کنید.

مطالعه بیشتر  تعمیر برد پکیج در اصفهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *