نصب آنتن مرکزی و ماهواره مرکزی اصفهان

آنتن مرکزی

جلوگیری از نصب آنتن های متعدد بر پشت بام یا بالکن طبقات تامین سیگنالهای با قدرت متناسب با واحدهای هر یک از طبقات ساختمان و جلوگیری از ایجاد نویز و پارازیت مقرون به صرفه بودن تعمیر و نگهداری آسان تامین تصاویر شبکه های مختلف با کیفیت مطلوب و یکسان امکان ایجاد شبکه مختص تلویزیونی برای ساختمان در ساختمان هایی که تعداد زیادی گیرنده تلویزیونی وجود دارد (مانند هتل ها و برج های مسکونی) در صورتی که بخواهیم برای هر گیرنده یک آنتن مجزا نصب نماییم.

آنتن مرکزی چیست

در مورد نصب سیستم‌های آنتن مرکزی (دیجیتال) بیشتر بدانید

آنتن مرکزی یکی از تکنولوژی‌های محبوب در برج‌ها و ساختمان‌های پر واحد است. طبیعتا در چنین ساختمان‌هایی هر واحد نمی‌تواند به طور مستقل اقدام به نصب آنتن و کابل‌کشی برای آن نماید که باعث بوجود آمدن مشکلات بسیاری می شود. از جمله این مشکلات می توان به :

  • بوجود آمدن هزینه های تکراری برای هر واحد بصورت جداگانه شامل (صفحات، کابل، سوئیچ ، LNC …)
  • اشغال فضای بسیار زیاد برای نصب تعداد آنتن ها و صفحات گوناگون و از بین رفتن زیبایی و نظم پشت بام
  • هزینه بسیار بالا برای نصب تجهیزات تکراری
  • سیم کشی های زیاد و غیرمجاز (آنتن و صفحه) برای هر واحد
  • ارائه سرویس های نگهداری نا مناسب بدلیل نا همگونی در نصب
  • نصب آنتن مرکزی اصفهان

 پدیده آنتن مرکزی به کمک خانه هوشمند آمد.

که این آنتن ها سیگنال را توسط مولتی سوئیچ بین تمامی واحد های ساختمان توزیع می نماید. که مشکلات را تا حدودی رفع نمود از جمله این مشکلات :

  • هزینه تجهیزات و نصب را برای واحد ها به حداقل میرساند
  • نظم را به پشت بام برمیگرداند
  • هزینه و پشتیبانی های مکرر را به حداقل کاهش میدهد

در واقع آنتن مرکزی ماهواره یک سیستم کامل برای دریافت سیگنال‌های تلویزیونی، تقویت، تقسیم و انتقال آن به واحدهای مختلف است. ساده‌ترین ویژگی آنتن مرکزی آن است که کمک می‌کند بی‌نظمی آنتن‌های شخصی و کابل‌کشی آنها، چهره ساختمان را دچار مشکل نکند. البته این آنتن ویژگی‌های مثبت دیگری نیز دارد. به عنوان مثال مقرون به صرفه بودن آن برای کلیه واحدها، کیفیت بالای سیگنال‌های دریافتی و تعمیر و نگهداری آسان آن، از ویژگی‌هایی است که استفاده از این تکنولوژی را برای برج‌های مسکونی و اداری مطلوب می‌کند.

کیفیت نمایش یکسان، بدون نوسان و با کمترین نویز، ویژگی دیگر آنتن مرکزی بجای آنتن‌های معمولی است. این آنتن‌ها همچنین امکان توسعه و ساخت یک شبکه تلویزوینی ویژه برای ساختمان را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ که از طریق آن می‌توان به پخش ویدئوهای مورد نظر در یک شبکه ویژه برای اهالی برج پرداخت.

طراحی و اجرای نصب آنتن مرکزی (دیجیتال)

البته همه چیز به سادگی جزئیات گفته شده نیست؛ و طراحی یک سیستم آنتن مرکزی که با کیفتی بالا و همیشگی به برج شما خدمت دهد، دارای پیچیدگی‌های مختلفی است. در نتیجه طراحی و اجرای یک سیستم باید توسط تیمی متخصص و نیروهای آموزش دیده انجام شود. قیمت آنتن مرکزی نیز به نسبت مناسب می باشد.

به عنوان مثال در طراحی یک سیستم آنتن مرکزی باید به سیگنال‌های مد نظر برای تعیین نوع آنتن و جهت یا جهت‌های توجه ویژه‌ای داشت. همچنین بسیار مهم است که میزان قدرت و کیفیت سیگنال در محل برج سنجیده شود؛ و با توجه به آن برای انتخاب و نصب تقوییت‌کننده سیگنال اقدام کرد. با توجه به این موارد قیمت آنتن مرکزی ها متفاوت است.

بخش‌های مختلف نصب آنتن مرکزی (دیجیتال)

آنتن مرکزی به طور کلی از دو بخش تجهیزات دریافت سیگنال و تجهیزات توزیع سیگنال تشکیل شده است.

منظور از تجهیزات دریافت سیگنال قطعاتی مانند آنتن، تقویت کننده‌ها، مبدل‌های فرکانسی، مچینگ‌ها و تله‌موج‌ها هستند. این تجهیزات وظیفه دریافت سیگنال‌های مورد نظر، پردازش و تقویت آن تا رسیدن به کیفیت مطلوب را بر عهده دارند. اما منظور از تجهیزات توزیع سیگنال، قطعاتی است که وظیفه انتقال سیگنال‌ها به پشت تلویزیون تک‌تک واحدهای برج را بر عهده دارند. این تجهیزات شامل تقسیم‌کننده‌های انشعابی، عبوری و انتهایی هستند. البته موارد دیگری مثل مقاومت‌ها نیز در این بخش وجود دارد.

نصب آنتن مرکزی

برق و الکترونیک

تنظیم دیش گردان

نصب و تعمیر ماهواره

با کارشناسان ما در تماس باشید

منتظر شما هستیم